vineri, 26 octombrie 2012

O analiză excelentă!

Cititorii CIORII sînt, evident, mai matematicieni decît mine. Şi nu bat cîmpii în figuri de stil, cum îmi mai place mie s-o fac ci, cu legea electorală în faţă, analizează, la virgulă, şansele candidaţilor la alegerile parlamentare din decembrie, în judeţul Hunedoara. Ca răspuns la "Cum s-o-mpărţit norocu'...", am primit un text cum nu prea vezi prin presă, adică extrem de analitic şi de pertinent. Cum ziceam, o analiză excelentă, care are o singură mare lacună, cred eu: nu ţine cont că omul a fost prevăzut şi cu maţ, pe lîngă cap. În rest, vorba autorului („Parcimoniosul”), chapeau! Mulţumesc încă o dată, Parcimoniosule. Analiza merită mult mai mult decît rangul de comentariu de subsol, aşa că am şters-o de acolo şi iat-o aici!
Puneţi mîna de citiţi, politicieni, sau dacă nu ştiţi de unde se deschide drăcia aia de laptop scump pe care vi l-aţi cumpărat, puneţi pe careva să vă printeze acest articol şi să vi-l citească cu voce tare. Merită! Deci:

Domnule Bena,
iată câteva comentarii la postarile dvs. recente:
1. La “Politica? Like”: Of course. Suntem în anul Caragiale, aşa că: “Pupat Piaţa Endependenţi!” şi noi, alegătorii, mai mult sau mai puţin turmentaţi, mai avem vreun rol? (vezi pct.2)

2. Frumoase predicţii, dar mai suntem şi noi pe aici, aşa că eu cred că socoteala din târg nu se va potrivi cu a politicienilor păpuşari (nu sunt sigur că predicţia dvs. este exact ce îşi doresc şi ăştia)

Iată ce spun eu:

a) Sunt de acord cu numărul de mandate propus de dvs. La Cameră: USL 4, ARD 2, PPDD 1; La Senat: USL 2, ARD 1

b) Să începem cu Senatul, unde situaţia stă cam aşa:
- dacă Nicula ia peste 50% şi Păran nu ia 50%: Nicula, Gligor, Câmpeanu SAU daca Păran ia peste 50%: Nicula, Păran, Ilcu
- dacă Nicula nu ia 50% şi Păran nu ia 50%: Mîrza, Păran, Câmpeanu SAU daca Păran ia 50%: Mîrza, Păran, Câmpeanu
- dacă Nicula, Păran şi Câmpeanu iau peste 50%: Nicula, Păran, Câmpeanu, Ilcu.
Ultima variantă e greu de realizat aşa că şansele sunt: Câmpeanu 75%, Păran 75%, Nicula 50%, Mîrza 50%, Gligor 25%, Ilcu 25%.
Concluzii:
- Nicula este pe muchie de cuţit, dacă nu ia 50% – adio mandat şi el şi Gligor (aici fiind toată cheia viitoarelor alegeri);
- Gligor, pe lângă că e frate siamez cu Nicula, mai depinde şi ca Păran să nu ia 50%;
- Dvs. aţi pariat pe Nicula şi Gligor, eu cred că „păpuşarii” nu.;
- Eu merg pe: Mîrza, Păran şi Câmpeanu (fam. Iacob-Ridzi poate ar fi fost mai inspirată să-l propună la Senat şi nu la Deputaţi - unde n-are nici o şansă - pe Lăutaru – ar fi avut şanse să se facă de mânuţă parlamentari, dar poate ştie ce ştie şi Gligor. Pe varianta asta cred că mai ştiu pe cineva care merge (ce i-au tras-o in grup lui Nicula :))))
- Mi-ar placea la nebunie varianta: Nicula, Păran, Ilcu (aici le-am tras-o noi politicienilor) şi al dracu’ să fiu, dacă aş fi în locul lui Gligor şi nu m-aş sacrifica şi n-aş da zvon PDL-iştilor din Colegiile de Senat 1 şi 2 să voteze cu duşmanul – cu lovitura asta l-ar trimite pe Moloţ la grupa mică a politicienilor şi el şi-ar lua doctoratul în politică
c) La Deputaţi, la fel ca la Senat, aţi pariat 100% că Hărău ia peste 50% la Hunedoara, că altfel adio deputăţie. Dar ce ziceţi de un deputat PPDD la Orăştie?:)))))
Ce-aş face dacă aş fi Gligor?
Ce v-am spus mai înainte :
- nu m-aş bate la Brad prea tare, la Petroşani aş revedea filmul „În pat cu duşmanul” (şi m-aş ruga de Monica să mă ierte şi să aştepte 4 ani până când va ieşi basma curată cu justiţia şi apoi …va ieşi ce-o vrea ea!, dar de la PDL…să-mi amintească cineva ce dracu’ o fi ălă PPDD!) şi astfel aş urca CDeputaţi 5 Petroşani peste CDep 2 Orăştie pentru USL şi l-aş ferici pe Cosmin (nu s-or fi plictisit oare de pictatul pă păreţi ca preşedinte judeţean al PSD? – să nu uit să mă interesez!) şi m-aş bate ca un nebun la Hunedoara (aici nu trebuie decât să nu ia USL 50%) şi Deva (aici nu trebuie decât ca Mircia să fie primul)
REZULTATUL:
La Deputaţi: Ruşanu(PNL), Nistor(PSD), Rasmeriţă(PSD), USL (la Petroşani, probabil PSD), Muntean (PDL), PDL (la Hunedoara), PPDD (la Orăştie)
La Senat: Nicula (PSD), Păran(PNL), Ilcu (PDL) Adică: PSD: 4, PDL 3, PNL 2, PPDD 1 şi uite cum PNL a ieşit al 3-lea partid în judeţ şi nici n-au scos-o pe ministresă senatoare (vai ce bucuroşi or să fie ăia a lui Căcărău:))) la Bucureşti). În plus, m-am mai scăpat şi de maimuţoiul de Veniamin şi the perfect USL-ist a aruncat cu ….ceva…aşa mai mult… pe apa Sâmbetei (şi aici o să fie bucurie mare pe Moloţ). Şi dacă la Hunedoara nu-mi iese(adică USL ia totuşi peste 50%), rămân cu Orăştia şi Deva şi iese Monica deputat.
PERSPECTIVA pentru 2016:
Rămân cu ce am (3 Parlamentari)+Monica la Petroşani+ pe mamelucul de Păran pe care-l o să-l bat de-o să-i sune apa în cap+deputat la Orăştie (îmi pregatesc un om, îl mai am şi pe Veniamin, care nici n-o să ştie ce tren l-a lovit acum 4 ani şi poate îl mai scot la o cafea şi pe Heiuş)+poate deputatul de Brad (Nistor ăsta o să fie cam batrâior şi nici Cosmin n-o să fie prea fericit de ce era să păţească acum 4 ani+ajutorul pe care i l-am dat+ca acum o sa-l ajut sa-şi scoată deputat la Călan+Haţeg), adică: PDL: 6, PSD: 3 şi PNL 1 (Ruşanu), dar nici acesta sigur ca poate il dau tot la PSD
- Şi acuma aş putea să stau liniştit, să beau un coniac sau whisky bun, neapărat cu o pipă sau trabuc în mână şi să mă uit pe geam la transhumanţă (bheeeeeeeee, băi M_ _ _ _)
Ce ar trebui pentru asta?
1. Un pic de sacrificiu de sine şi un candidat tare (cel mai tare al nostru) la Hunedoara (nici acum nu e totul pierdut, trebuie doar să nu ia aici USL 50%).
2. Aş băga 90% din banii de campanie ai partidului la Hunedoara şi Deva, într-o arie geografică cu diametrul de 20 km şi nici n-aş bate de nebun toate coclaurile judeţului.
Nu sună bine, d-le Bena?
Dar, se pare că toate ăstea s-au dus odată cu alegerea lui Barbu la ANRE!
Oare? Vai ce-mi place …cacealmaua ….şi o să respect şi înţelegerea transpartinică :)))))) Eu o să am tot 3 parlamentari, ăia tot 6 şi …parcă mai e 1 la PPDD (încă odată, scuze, Monica!). Da, dar pe toţi 10 i-am ales eu: ))))) şi celălalt doar pe …1 (unu) (scuze, ăsta nu se pune…că lui Ruşanu încă n-am avut ce-i face).
No, faine… fură şi alegerile ăstea!. Şi ăilalţi se întreabă şi acum de ce au pierdut toate batăliile cu „marinelu”. No, că era să şi uit: până în 2014 poate or fi şi alegeri anticipate, că numa’ felia asta Constituţională n-am testat-o în democraţia noastră original iliesciană(sau năstasiană?). N-ar fi păcat s-o schimbăm fără să facem şi exerciţiul acesta? Să se pronunţe poporu’, c-aşa zice la Constituţiune şi tot o ţinură ăştia tătă vara lu’2012 cu … boboru’n sus … boboru’n jos, de-l ameţiră cu totu’! Parol et a bon entendeur, monşer! După toate astea nu aştept decât … chapeau!
Parcimoniosul

4 comentarii:

  1. Am văzut p'o doamnă cum o scuipat pe crionu chimic ş'o început să facă calcule p'o hârtie de sac de ciment. Nu părea fericită, d'apăi mulţumită. Leptopu îl mânuia cu picioru, ca să zîc. Ţîpa. Îş zmulgea penele din cap. Răspundea numa când o strigai pe nume:........

    RăspundețiȘtergere
  2. Miaricico, ieşti mortală! Scuipă şî tu pe tastatură şî compleCtează pe linia punctată, că's mort de curios cine'i madama!

    RăspundețiȘtergere
  3. Chapeau pentru Cioara si Parcimonios !

    RăspundețiȘtergere
  4. Mulţumesc frumos ciorii şi surorii sale pentru avansare şi aprecieri.
    Aveţi dreptate doar parţial: unii au numai …maţ şi ăla … gros … ca obrazu’.
    Afirmaţiile mele privind rezultatul posibil al alegerilor din decembrie au la bază o analiză a rezultatelor de la alegerile locale. Într-o zi, n-am avut ce face, mi-am pierdut câteva ore şi am transpus voturile pentru Consiliul Judeţean pe colegiile de la Camera Deputaţilor şi Senat. A rezultat o anumită repartiţie a mandatelor (pe care v-am trimis-o pe e-mail, poate o utilizaţi …constructiv), ceea ce mi-a permis să fac acele afirmaţii şi care poate oferi o imagine a rezultatului viitoarelor alegeri.
    Întrebarea care se pune este: Se va schimba semnificativ prezenţa la vot şi opţiunile alegătorilor de la locale până la parlamentare? Presupunerea mea este că nu? Dvs. ce ziceţi?
    Sunt curios câţi dintre candidaţi şi-au făcut o asemenea estimare înainte de a pleca la luptă. Sper că toţi. Sau poate-or fi şi câini …surzi la vânătoare?:))) Poate le-ar fi de folos să afle de câte voturi au (sau unii mai au) nevoie ca să viseze cu ochii larg…închişi. Poate îşi răspund şi la întrebarea de ce un actual senator are nostalgii deputăţiale.
    P.S. Aceleaşi aprecieri ca ale dvs. pentru Miaricica şi din partea mea. Distracţie mare. Poate persoana face parte dintr-un staff de campanie, e agent dublu şi dvs. îi cereţi să se deconspire. N-or fi prea multe doamne care să prefere chimicul informaticii!
    Parcimonios

    RăspundețiȘtergere