joi, 7 iulie 2011

SCANDALOS - povestea


CIOARA vă anunţa ieri că a pus gheara pe nişte informaţii potrivit cărora un deputat cu 265 de contracte cu statul calcă în picioare un oraş întreg. Anunţam că un contract de milioane de euro a fost blocat în instanţă de un servitor al parlamentarului „mut ca o lebădă”.
Astăzi, CIOARA vă dă amănunte.

Firma OLBIA RENOLD CONSTRUCT SRL din Hunedoara, care îl are ca asociat unic pe un oarecare Alexandru Cherecheş, a contestat în instanţă licitaţia pentru proiectul care viza reabilitarea şi modernizarea a nouă artere principale din Hunedoara, adică fonduri europene nerambursabile de 10 milioane de euro. Partea proastă e că acest lucru a dus la anularea licitaţiei, ceea ce va întârzia lucrările cu vreo 76 de zile.
Tristeţe pentru hunedoreni, bucurie pentru deputatul Viorel Arion, pentru că firma care a blocat proiectul îl are în spate pe un domn Janin Antonescu, membru PDL, adică fix coleg de partid cu Arion. Interesant e că firma care a contestat licitaţia nu are ca obiect de activitate construcţia de drumuri şi are doar 16 angajaţi. Azi, patronul ei nu a fost de găsit, iar sediul firmei e părăsit.
De fapt, totul e doar încercarea de blocare a lucrărilor de asfaltare şi, implicit, discreditarea primarului. Din păcate, cei loviţi sunt doar hunedorenii. Poate că sună patetic, dar aşa e!
Mai jos aveţi şi scrisoarea primarului Ovidiu Hada.
                                                                                                                             Monalise Hihn


Scrisoare deschisă adresată cetăţenilor municipiului Hunedoara,

             Mi-aş fi dorit din tot sufletul ca prezenta scrisoare deschisă să aibă un subiect cu totul diferit de cel de azi. Mi-aş fi dorit să vă vorbesc despre faptul că, cel mai târziu, la sfârşitul lunii august vor începe, în sfârşit, lucrările la proiectul „Reabilitare şi modernizare reţea stradală: str. Avram Iancu, str. Aurel Vlaicu, str. Carpaţi, str. Victoriei, b-dul Dacia, b-dul 1848, b-dul Libertăţii, b-dul Republicii, b-dul Traian din municipiul Hunedoara”, finanţat din fonduri europene, adică 10 milioane de euro, bani care au fost obţinuţi în condiţii grele, prin munca susţinută a colegilor mei din Primăria municipiului Hunedoara.
Din păcate, şi spre profunda mea dezamăgire, azi vă voi vorbi despre faptul că interesele personale sunt mai presus decât interesul comunităţii locale. De fapt, vă voi vorbi despre cum oamenii rău intenţionaţi, reprezentanţi ai unor societăţi comerciale, îşi bat efectiv joc de munca tuturor colegilor mei care au lucrat la acest proiect, de toţi cetăţenii municipiului Hunedoara şi de însăşi modernizarea oraşului nostru.
                Într-o logică pe care eu nu o înţeleg, aceşti oameni şi-au pus interesele meschine şi ambiţiile personale mai presus de orice moralitate. Ei cred că lovesc în mine, în imaginea mea publică. Din nefericire, lovesc în hunedoreni, în contribuabilii oraşului nostru, în viaţa lor de zi cu zi. Ei cred că, dacă pun beţe în roate oricărui proiect în care apare şi numele meu, îmi fac mie rău. Cât de greşit gândesc! Toate proiectele pe care le-am iniţiat şi pe care le voi iniţia în calitate de Primar al municipiului Hunedoara au avut, au şi vor avea în vedere îmbunătăţirea vieţii cetăţenilor oraşului nostru. La fiecare proiect, m-am confruntat în mod repetat cu tot felul de piedici, pe care, fără ajutorul lor, le-am depăşit.
Aceşti oameni nu conştientizează că acţiunile lor nu fac decât să îngreuneze dezvoltarea oraşului nostru. Şi, de fapt, care este miza?! Câştigarea voturilor cetăţenilor?! Îmi vine greu să cred că cetăţenii vor vota nişte oameni care s-au împotrivit în mod nejustificat şi repetat modernizării oraşului nostru şi îmbunătăţirii vieţii lor, care în acest moment este destul de grea.
Şi aşa, a fost destul de dificil să obţinem aceste fonduri. Cu toate că nu am avut culoarea politică potrivită, le-am obţinut. Nu vreau să mă plâng, pentru că, în definitiv, de aceea m-au angajat, în iunie 2008, cetăţenii municipiului Hunedoara.
Am crezut că lucrurile vor urma cursul firesc şi că reabilitarea şi modernizarea acestor artere de importanţă vitală pentru oraşul nostru vor începe în timp util. În vreme ce în alte oraşe se văd şi se aud pe străzi utilajele folosite la modenizarea lor, la noi în municipiu se poartă o luptă politică ale cărei unice victime sunt doar cetăţenii.
Acestor oameni mici la suflet aş dori să le transmit că nu au înţeles nimic. Nu este vorba despre mine, Ovidiu Marius Hada, şi în niciun caz despre ei, angajaţi, la rândul lor, de cetăţeni, în speranţa că, prin ceea ce vor face ca aleşi, viaţa lor se va schimba în bine. Este vorba despre fiecare cetăţean al acestui oraş şi de felul în care fiecare dintre acţiunile întreprinse de clasa politică îi afectează viaţa!
Vom pune la dispoziţia opiniei publice toţi paşii tehnici efectuaţi în acest proiect, astfel încât să nu existe nicio urmă de îndoială că lucrurile nu au fost făcute cu un profesionalism desăvârşit.
În ceasul al doisprezecelea, îi invit a mia oară pe aceşti domni, despre care am făcut anterior vorbire, să îşi lase interesele mărunte şi ambiţiile la o parte şi să începem să colaborăm, să facem ce este cel mai bine pentru oraşul nostru. Ar trebui să se gândească doar că instituţia pe care o reprezint este şi cartea lor de vizită în faţa tuturor cunoscuţilor lor, în faţa ţării întregi şi a celor care ne trec pragul în calitate de turişti şi potenţiali investitori. Şi, dacă nu vor să colaboreze cu mine şi cu echipa mea, cel puţin să nu se mai împotrivească modernizării şi dezvoltării municipiului Hunedoara şi să se gândească doar că funcţiile sunt efemere.

Ovidiu Marius Hada,
Primarul municipului Hunedoara

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu