joi, 11 august 2011

„Mahoarca” se întoarce!


CIOARA e ageră şi plină de surse. De aceea, vă anunţă o premieră mondială şi nemaiauzită până acum:
un membru PDL a trecut la UNPR!

- Au existat reclamaţii de la consumatori că,
 în loc de mahoarcă, le-am dat pişoarcă.
Şi acum eu ce fac, în situaţia asta de rahat,
care, de fapt, e de căcat?
Şi nu e vorba despre orice membru, ci chiar despre
Romi Cărmăzan (foto), şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, care a trecut la UNPR!
 
El a declarat în exclusivitate pentru CIOARĂ că s-a înscris marţi în UNPR şi că doreşte să candideze pentru Primăria oraşului Simeria la alegerile locale din 2012.

Iniţial, Cărmăzan a declarat că este în negocieri cu UNPR încă din martie şi că este prieten foarte bun cu Mircia Muntean şi Mihail Rudeanu. „Chiar astăzi mă întâlnesc la o cafea cu Mircia”.
După câteva minute, a sunat înapoi şi a spus: „Da, m-am înscris în UNPR marţi. Îmi manifest dorinţa să candidez la Primăria oraşului Simeria. Dacă va fi nevoie voi demisiona şi de la OPC. Mă întorc în 16 august la serviciu, încă sunt în concediu de odihnă”.
  
Cine este Romi Cărmăzan?
CIOARA vă împrospătează memoria. În data de 5 decembrie, în Colegiul nr. 3 din judeţul Hunedoara au avut loc alegeri pentru desemnarea unui deputat. Din partea PDL a candidat Daniel Răducanu – “Omul locului”, consilier al Elenei Udrea la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului. Răducanu a pierdut alegerile la o diferenţă de aproximativ 1.400 de voturi în spatele Marianei Câmpeanu (PNL). La vremea respectivă, toată lumea s-a mirat de numărul mare de voturi obţinut de candidatul PDL.
La scurt timp după alegeri au apărut nişte înregistrări audio, prezentate de către postul local de televiziune Hunedoara TV, în care apărea şi Romi Cărmăzan. El explica pentru colegii săi de partid cum a reuşit să influenţeze votul în mai multe localităţi ale Colegiului nr. 3: prin mită, ameninţări şi chefuri la crâşmă.


Romi Cărmăzan povestea în ziua votului cum a dat pachete unor familii nevoiaşe în schimbul votului:  „Vineri (3 decembrie 2010) am făcut 350 de pachete. Am dat, eu aşa am câştigat. Primaru’ o zis – Bă, eu nu mă bag -. Primaru’, într-adevăr, omul o făcut şi el ce-o făcut acolo, ce-o avut, o zis: -Bă, eu bani de la mine nu pun. Ce-mi dai, aia fac şi la revedere-. Şi mi-a dat cale liberă. Vineri am avut 350 de pachete, am luat-o eu, cu trei oameni din casă-n casă, „de Crăciun, la copil”, portocale, suc, de Moş Nicolae, şi eu mi-am făcut liste cu ei, cu fiecare .... Şi azi dimineaţă (5 decembrie 2010, ziua votului) cu ăia am început prima dată. Mă, zic la ăia, care le-am dat, că au o datorie, că nu le-am dat un pix şi-o brichetă... Nu-i chemi la vot pentru un pix şi-o brichetă. Şi m-am dus după ei. Şi tot, când le-am bătut la poartă niciunul n-o zis că... „Hai că acum o venit Moş Nicolae pentru Răducanu”, exact aia o fost sloganul....Pac, pac, pac. Şi de aia am făcu scorul”
(n. red.: candidatul PDL a obţinut 7.339 de voturi, cu doar 1.399 mai puţine decât Mariana Câmpeanu, care a câştigat mandatul de deputat).

Acelaşi director povesteşte şi cum i-a ameninţat pe „privaţii” din comuna Bunila, împreună cu şeful Registrului Auto Român Hunedoara, Ovidiu Boldor. Acesta din urmă mergea în localitate să strângă voturi pentru Răducanu în timp ce la RAR erau cozi uriaşe, oamenii încercând să obţină documentele necesare ca să poată achita taxa de mediu înainte de 1 ianuarie 2011, când valoarea acesteia creşte. Boldor nu părea foarte interesat de acest lucru, atât timp cât a găsit timp suficient să umble cu ameninţări în schimbul voturilor.
Cărmăzan povesteşte: „Şi o mai luat, ştii cine o făcut treabă bună? Ovidiu (n. red.: Ovidiu Boldor, şef al RAR Hunedoara) de la RAR, la Bunila. Am râs cu lacrimi.... O fost acolo, din casă-n casă, şi mă sună Ovidiu, zice -Bă, noi am găsit doi privaţi acolo. Li-i frică la ăştia de OPC ca de dracu’-. L-am sunat pe ăla şi zic: -Fii atent că vine şi te caută un PRETEN de-al meu, dacă nu te ocupi de el, n-ai ce... - .Şi azi, Ovidiu zice -Mă, îl sun pe acela, da’ nu răspunde. La un moment dat zice Ovidiu -Stai că e lângă mine-. Îţi dai  sama că m-o sunat ăla înapoi. –Păi, ce-am vorbit cu tine?-. I-am zis - Ştii ce tre’ să faci tu?! Ia-l pe ăsta de la RAR, şi du-te din casă-n casă, hai!- Din 180 de voturi, Ovidiu o făcut 145 -160”.

Romi Cărmăzan a decis să se ocupe personal de un crâşmar din satul Coroieşti, comuna Sălaşu de Sus, dar şi de cei care beau pe datorie la birtul  respectiv: „Intru în cârciumă, în Coroieşti, sat cu multe voturi. Toţi pereţii erau tapetaţi cu Ţolaş (nr. red.: Liliana Ţolaş, candidata PSD+PC), pe masă calendare, pliante… -Salut, zic. Şefu’ care-i? Unu’, aşa… -Eu!-. Foarte greţos... Electricianu’ pe la Primărie, pe la Sălaş. Zic: -Bă, băiete, uite care-i problema, vreau să stau un pic de vorbă cu tine. Comisar şef de la Protecţia Consumatorului - Uite-aşa i-o picat faţa. Hai  mai încolo, mai retras... Zic - Dom’le uite care-i povestea,  de ce am venit la dumneata-. Zice -Bei ceva?-. -Nu, nu nimic, două minute stau. Mă ocup de Sălaş. Nu mă interesează care sunt părerile tale politice, mie îmi scoţi 30 de voturi că, dacă nu, îi bai-. Se uită ăla pe pereţi şi zice -Mă, care aţi pus minunile astea pe pereţi? Daţi-le, mă, jos! Acuma, ce-i cu voi aice? Nu-mi faceţi probleme, vă rog eu mult, rupeţi-le acum!-. -Mă băiete, zic, lasă-le, nu mă interesează. Mie îmi trebe 30 de voturi, dacă nu le  am, e problema ta!-. Azi mă sună -Mai am 5, îţi rezolv şi gata îs rezolvate cele 30 de voturi-. Zic –Hai, hai, mai strofoacă-te, mai cheamă…-.  –Păi, de unde?-.  -Ia de pe caiet, de acolo.”
(n. red.: Cărmăzan face referire la localnicii care beau pe datorie, iar aceasta e trecută pe un caiet, urmând să fie plătită la leafă sau pensie).

Pentru comisarul şef de la OPC n-a fost suficient să îl bage în sperieţi pe crâşmarul din Coroieşti, aşa că în sera dinaintea votului s-a dus la birt şi a chefuit alături de localnici. Mai mult, i-a şi înregistrat cu telefonul pe cei alături de care a petrecut.
Pe înregistrare se aude cum Cărmăzan le arăta colegilor de partid cum a petrecut la crâşma electricianului de la Primărie: „Uită-te, bă, aicea, asta o fost azi noapte cu ei. La ora 11 azi-noapte. Alţii dormeau, mă! Toţi din sat, mă, da’ azi am fost la ei dimineaţă. -Bă, p…! Aţi beut aseară, aţi mâncat cu mine, am cântat cu voi, am plătit, voi ce faceţi?! Hai! În pijamale, în izmene! La vot!-. Or băut pe banii mei toată noaptea. Dimineaţă o tăiat nota de plată. Cât îi? 5 milioane, poftim 5 milioane. Or băut mahoarcă din aia de 2 lei paharul”.

Astăzi s-a corectat: „Trebuia să zic PIŞOARCĂ, mahoarca e de la tutun”.
  
                                                                                                                                                   Monalise Hihn


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu