luni, 22 octombrie 2012

Prin oi înşine

- Be-he-he!

- Alo? Alooo? Balint, tu eşti?
- Nu. Bună ziua, domnule preşedinte! V-aş ruga să-mi acordaţi un interviu, în calitatea dumneavoastră de preşedinte judeţean al PNL şi de proprietar de oi. Legat, desigur, de ultimele evenimente din PNL.
- Cu plăcere, ca de obicei. Nu refuz dialogul dar nu mai am oi, le-am vîndut, am luat vaci. Însă am colegi de partid. Şi cam ce urmăriţi cu interviul ăsta?
- Să vă umanizez, să vă fac mai apropiat de oamenii simpli, să vă fac mai simpatic, mai popular, să cîştigaţi alegerile cu orice preţ, să cîştigaţi averi.
- Atunci să începem!

- Poţi să fii liberal dacă ai oi?
- Am meditat şi eu mai mult la treaba asta. Uite cum e: rudele ţi le dă Dumnezeu, partidul şi oile ţi le alegi singur. Dar noi trebuie să mai respectăm şi disciplina de partid. Şi ce? Oaia e o fiinţă liberală. Se mişcă mereu. Ei nu-i dă statul nimic, ea caută singură, săraca, să ciugulească de pe unde apucă. Cînd dă de iarbă mănîncă iarbă, cînd nu are iarbă mănîncă ciulini şi se gîndeşte la iarbă. Oaia e rezistentă şi, să zic aşa, visătoare. Şi cînd se îmbolnăveşte face gălbează, nu roşu-n gît, decît temporar. Are spirit de echipă. Oaia e un animal istoric.
- Cîte oi trebuie să ai ca să poţi candida din partea PNL?

- În spiritul tradiţiilor istorice ale PNL, ca să fii candidatul nostru contează să ai idei reformatoare, să încurajezi iniţiativa privată şi capitalul autohton, să ai mintea deschisă şi dorinţa de a face ceva pentru progresul ţării. Deci nu e neapărat nevoie să ai oi, se acceptă şi caş.
- Cîte oi face un trust de presă?
- Nu ştiu. Nu vînd, nu fac schimb. Ambele fac profit. De ce să-mi pun problema?
- Sînteţi pentru manipularea ideilor sau a oilor?
- Oile trebuie manipulate în fiecare an, de două ori. Ba le urci la munte, ba le cobori. Fără manipulare nu se poate, altfel oaia nu-ţi dă lapte, brînză, lînă, carne. Şi oaia aşteaptă să fie manipulată. Îi e bine şi ei şi ţie. Aşa-s făcute lucrurile. Fără manipulare, toată lumea pierde. Manipularea e vitală.
- Aţi folosit vreodată expresia „îmi bag pula-n ea de oaie?” Becali, noul dumneavoastră coleg de partid, s-a pronunţat deja pe acest concept...
- Eu respect oaia. Ea reprezintă mult pentru poporul român. Dacii creşteau oi. Practic, poporul român s-a format din daci, romani şi oi. Cum să zic aşa ceva, mai ales acum? Poate cînd eram mai supărat, în urmă cu cîteva zeci de ani, dar nu-mi amintesc precis.
- Cît e radical din oi?
- Fix 1,414213562373095. Sînt matematician. Dar v-am spus că nu mai am oi. Sînt bugetar. Am vaci şi boi. Dacă ni se va cere de-acum să avem oi, îmi voi lua din nou oi, ce să fac.
- Ar fi vreo întrebare pe care aţi fi dorit să v-o pun şi nu v-am pus-o?
- Sînt mai multe. Dar merg pe seară la televiziunea mea şi rezolv.

Update: sau merge Balint.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu