marți, 3 mai 2011

AJUTAŢI-L PE MIRCIA!

Mă aflu într-o dilemă profesională şi umană: să dau în judecată (sau nu) un primar care mă calomniază în mod repetat, în mod cît se poate de public, în emisiunea de televiziune pe care o moderez?
Primarul este Mircia Muntean, al Devei de 15 ani,  iar afirmaţia mincinoasă  este că eu sînt plătit, legal sau oneros, de Dan-Radu Ruşanu, senator PNL de Hunedoara, alintat „Hrebenciuc-ul PNL-ului”.
Minciună simplă şi grosolană, chiar şi de lungime cam mare,  pentru că,  în 20 şi ceva de ani de presă, nu am fost plătit NICIODATĂ de vreun politician. Şi NICIODATĂ nu am luat şpagă. NICIODATĂ. N-am mers cu ei la fripturi, nu le-am acceptat invitaţiile în excursii, n-am avut nevoie de repartiţie pentru un apartament social, n-am împărţit curvele cu ei.  Ce-i drept, nici n-a încercat nimeni să mă mituiască vreodată. Poate, mai ştii...
Mircia, primar de 15 ani, are o lungă listă de gurnalişti şi jurnalizde pe care i-a gresat la mandibulă cu seu de porc, care după cîte fripturi valora. Nu-s pe lista aia. Era fain pentru el să fiu.
Deci, ca să priceapă şi sărmanul Mircia, cu subiect şi predicat: eu nu am primit, niciodată, niciun ban de la niciunul, aşadar nici de la Dan-Radu Ruşanu.
Nu am o problemă în a fi plătit, legal şi transparent, de oricare dintre clienţii firmei mele de media şi consultanţă (inclusiv politică). Deocamdată, mă ocup doar de producţia de televiziune şi de scrisul la o carte – cu texte atît de suave încît voi fi nevoit să-mi pierd urma prin Paraguay, după publicare. Dacă voi consilia vreun politician – pe bani, evident! – mă voi recuza din rolul de moderator al talk-show-ului de televiziune pe care îl realizez. Pentru că ar fi imoral, după normele mele. Iar să fac o presă imorală nu mă interesează. M-aş simţi mai confortabil să spăl budele în gara Simeria-Triaj, dacă o fi existînd aşa ceva  pe-acolo. Spre deosebire de politicienii de care sînt nevoit să mă frec în fiecare zi, eu chiar am o meserie, pe care am iubit-o şi am părăsit-o dintr-un singur motiv: sufocat de manipulare şi împrostire, doream să spun adevărul, cu onestitate. Pînă acum am făcut-o şi e puţin cam  tîrziu să mă recalific profesional. Dacă acest motiv dispare, munca mea de două decenii nu mai are sens. Cine  e dispus să piardă 20 de ani? Eu, unul, nu.
Aşadar: îl dau în judecată sau nu pe primarul Devei, Mircia Muntean? Că a minţit ordinar.
Profesional, n-aş face-o. Nu aş mai putea să moderez o emisiune în care, în loc de jurnalist şi de primar, să se afle pe ecrane,  în dialog, reclamantul şi pîrîtul.
Omeneşte, n-aş face-o nici atît. Azi a fost exclus din PNL, partidul care l-a făcut primar şi căruia i-a fost preşedinte. Genul de lider flamboaiant, expansiv şi extrovertit, mereu orientat în teren,  gata să se pupe pe gură cu ciurda de ţigănci de peste linii şi, simultan, să se scarpine pe burtă cu Tăriceanu sau Antonescu – dacă, astfel, îşi consolidează poziţia. Astăzi, ghinion, o pirandă avea herpes şi Crin s-a întors nervos de la coafor. Exclus din PNL! 39 pentru excludere, 6 împotrivă, 5 abţineri. Out! Structura, şi aşa fragilă, de dendrite şi axoni s-a dus dracu! Azi susţinea că-i la Bruxelles, la 10 minute după ce portarul primăriei din Deva l-a salutat cînd a ieşit pe uşă. Şi n-a apucat să instaleze, încă, un Manneken Pis în oraş, poate vine cu vaporul următor... De-astea... Mircia e un om care, dacă mai are vreun prieten adevărat, ar trebui să fie ajutat de acela cu un sfat serios: un control psihiatric se impune, şi repede! Nu e o miştocăreală ieftină, nu mi-aş permite. Îl cunosc de 17 ani, de pe cînd încerca să ne vîndă sisteme de alarmă la 3TV.  E chiar o sugestie, din suflet, pentru un băiat fix de vîrsta mea, care a luat-o razna. Mircia, crede-mă, mi-eşti mult mai simpatic decît duşmanii tăi politici, cu toate aberaţiile pe care le spui despre mine. Înainte de a claca iremediabil şi de a alerga în curul gol pe lîngă statuia cow-boy-ului din centru, în plină zi, ascultă-mă: mergi la doctor!

Un comentariu:

  1. Ma intreb de multe ori daca nu cumva si presarii si mai ales televizuina, au un rol in transformarea acestor oameni in... ceea ce au ajuns. Poti sa te damblagesti daca ai ocazia sa fi mereu pe sticla? Spun si, pentru ca sigur banii fac acest lucru, banii iti pot lua mintile mai rau decat alcoolul si in combinatie cu aparitiile repetate in fatza multimilor gata sa fie prostite - combinatie letala - ajungi sa alergi in fundul gol pe langa statuia cu cow-boy-ul... Sau poate ca acest lucru este un blestem dat de Creator celor care isi bat joc de semeni, celor care se cred deasupra tuturor, celor care... of, cate "calitati" poate avea omul!
    Si raspunsul pentru tine: nu are rost! Poti castiga niste bani ca despagubiri, dar de fapt nu castigi nimic. Nici macar simpatie. A cazut, e la pamant chiar daca nu isi da inca seama de asta. Mai sunt inca destui care il lovesc si asa, cazut.
    Asadar, modereaza in continuare, fa un lucru pe care il faci bine! Cu stima, Ovi.

    RăspundețiȘtergere