luni, 23 mai 2011

EXCLUSIV: Fuga din PDL sau joc de glezne?

Luni, 09:15
Doresc  să aflu direct de la sursă care sînt deputaţii (şi/sau senatorul) PDL de Hunedoara  care dezertează din PDL. Am nişte bănuieli, aşa că încep să dau telefoane, în ordinea descrescătoare a bănuielilor mele. Aşadar:
Iosif Veniamin Blaga, deputat PDL – colegiul Orăştie
-          Bună dimineaţa, domnule deputat! Direct la subiect: plecaţi din PDL?
-          Aline dragă, nu ştiu încă. Problema mi-am pus-o şi mi-o mai pun, dar încă nu ştiu. Mai am cîteva discuţii de purtat şi mai aştept să se împace cele două partide...
-          Ce partide să se împace?
-          Păi PSD şi PNL, pînă nu se împacă ele, pînă nu-şi împart oraşele, nu ştiu, trebuie să văd cine ia Orăştia, PSD sau PNL. Că Falcă a fost acolo, i-a combinat, pe mine nu m-a întrebat nimeni... (Gheorghe Falcă, primarul Aradului, coordonatorul informal al PDL Hunedoara – n.n.).
-          Dar vreţi să fiţi primar la Orăştie, nu?
-          Da, asta vreau. Cînd l-au numit pe Heiuş nu m-a întrebat nimeni. (Lucian Heiuş – director DGFP Hunedoara, nominalizat săptămîna trecută candidat al PDL pentru primăria Orăştie – n.n.). Nimeni, nici măcar un telefon. Ţi se pare normal? Adică îmi programează ei mie viaţa, ce să fac eu şi unde să candidez? Au zis: „lasă, că te susţinem pentru palamentare, la anul!”. Ei, ce să spun! Candidat la deputăţie din partea PDL, ce să spun! Ei cred că eu sînt prost? Nu-s prost, sînt eu aşa, ma blajin, dar prost nu-s! Că atunci o să zică: „ştii, ne-am mai gîndit, poate n-ar fi bine să candidezi tu...”
-          Şi, atunci, ce-i în mînă - nu-i minciună, nu? Întîi să luaţi Primăria, apoi vedeţi cu parlamentarele, dacă vă tentează sau nu?
-          Aşa, aşa, Aline, bravo, vezi? Aşa!
-          Dacă plecaţi din PDL, în ce partid vă înscrieţi?
-          Păi să vedem cine ia Orăştia, PSD sau PNL. Nu-i vorba de doctrină aici, mă-nţelegi? Am avut discuţii cu liberalii, dar nu pot să trec peste oamenii de la Orăştie, că, vezi-Doamne, vin eu de la centru, vine domnul de la Bucureşti peste ei...
-          Nu mai sînteţi, cam de multă vreme,  într-o relaţie prea grozavă cu partidul, cu organizaţia judeţeană a PDL...
-          M-au marginalizat, cam de un an şi jumătate m-au marginalizat. Nici la conferinţele de presă nu mă mai cheamă, pun şedinţele de partid la început de săptămînă, cînd ştiu că eu sînt la Bucureşti. Şi ne-am rupt de tot de la Ţebea, din toamnă, cînd ne-am  întîlnit acolo cu Falcă şi au vrut neapărat să-l aducă pe Mircia Muntean în PDL (primarul Devei, fost PNL – n.n.). Eu n-am vrut, m-am opus, am zis că avem şi noi oameni, să nu aducă din afară, trebuie să muncească întîi pentru partid, să dovedească, nu aşa, să vină de afară şi să se pună în capul mesei. Şi de acolo am fost marginalizat. Eu am muncit 20 de ani în PD şi ei îmi programează viaţa mie?
-          Bun, dacă părăsiţi PDL, cînd vom şti?
-          Cam peste o săptămînă, cam aşa, am putea şti. Vei fi primul care vei afla, Aline, bine, dragă?
-          Bine, mulţumesc, la revedere!
-          La revedere!
Cine credeţi că va fi următorul parlamentar PDL pe care-l voi suna? Deputat sau senator(ul)?

Luni, 10:15
E senatorul.
Dorin Păran, senator PDL – colegiul Brad-Orăştie-Simeria
-          Bună dimineaţa, domnule senator! E adevărat că plecaţi din PDL?
-          Ha ha ha! Am auzit că şi Mărginean părăseşte PC-ul, nu-i aşa, eu aşa am auzit, ha ha ha! (Petru Mărginean, preşedinte PC Hunedoara –n.n.).
-          Nu ştiu ce face domnul Mărginean, astăzi mă interesează ce parlamentari hunedoreni vor să plece din PDL. Deci: plecaţi din PDL?
-          Nu plec, ba dimpotrivă, eu şi noi sîntem în tratative cu unul din cei doi senatori hunedoreni ai USL să vină la noi, la PDL, avem discuţii, negocieri...
-          Care-i senatorul?
-          Nu pot să-ţi spun, îţi dai seama, n-am cum să-ţi spun, dar ai 50 la sută şanse să-l ghceşti...
-          Păi cei doi senatori USL din judeţul Hunedoara sînt Cosmin Nicula (PSD) şi Dan Radu Ruşanu (PNL). Mă gîndesc că nu e Ruşanu cel care vrea la PDL, că e vicepreşedinte al PNL...ar fi ca fuga lui Pacepa...
-          Ha ha ha, mai ştii că nu-i Ruşanu, ha ha ha! Dacă îi dăm două dealuri, pe lîngă ce are, să-şi facă moşia mai mare, mai ştii că nu vine la PDL? Ha ha ha!
-          Deci spuneţi că sînteţi în tratative cu Cosmin Nicula, să treacă la PDL?
-          Nu pot să-ţi spun mai mult...
-          Şi nu plecaţi din PDL?
-          Nuuu, eu sînt constant, eu nu-s de-ăia care trec dintr-o parte în alta. Şi nu am motiv. Ce motiv să am să plec? De-abia ne-am refăcut organizaţia la judeţ...
-          Se modifică azi majoritatea la Senat? Trece moţiunea simplă a USL?
-          Păi dacă vine Voiculescu cu valiza de bani, s-ar putea! Eu nu ştiu cine vrea să dezerteze...am auzit ceva despre un senator de Cluj, parcă... Dar nu se modifică majoritatea, că nu vin toţi, sînt plecaţi, care în străinătate, care la o cafea chiar cînd se votează...ştii cum vin treburile astea... nu se modifică nicio majoritate.
-          Despre alţi parlamentari PDL din judeţul Hunedoara, care ar vrea să părăsească partidul, ştiţi ceva?
-          Eu nu ştiu să plece vreun parlamentar din PDL. Nici chiar Blaga, el tot cîrîie, se supără dar apoi îi trece, aşa făcea şi cînd era primar la Orăştie, avea figuri, dar nu pleacă. Sîntem un judeţ serios, cu parlamentari serioşi, cu presă serioasă... ha ha ha!
-          Serios? Bine, mulţumesc, la revedere!
-          La revedere.
Aş mai avea de dat două telefoane, ca să verific ce parlamentar hunedorean al PDL vrea să părăsească partidul. Ar trebui să-i sun pe Viorel Arion şi pe Monica Iacob Ridzi, deputaţi amîndoi.
Fac însă economie de impulsuri: 265 de contracte cu statul şi, respectiv, un dosar penal în derulare sînt motive suficiente pentru ca unul să nu vrea să plece şi altul să nu aibă unde se duce.
Dar staţi pe-aproape, e anotimpul valizelor şi al marilor călătorii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu