joi, 26 mai 2011

Spionul Voiculescu, harnicul Antonescu

Doctrină? Platformă-program? Proiect de guvernare? Filozofie fiscală? Un drac!
Politicianul e votat după prestaţia artistică. Apare la televizor şi te face din vorbe, din mişcări, din interpretare.  Mie-mi place de ăla sau de ălalalt, de Ţapu, de Chioru, de Prostănacu, de Tribunu, care după ce rol are în piesă şi după cît de bine joacă. Politicianul este, în primul rînd, actor. Cît de bun? L-am întrebat pe regizorul şi scenograful M.C. Ranin, directorul Teatrului de Artă Deva. Să-i evalueze la prestaţie, să-i angajeze, dacă-s buni.
-          Băsescu?
-          Dacă teatrele de cabaret ar mai fi la modă, probabil Traian Băsescu ar fi actor de cabaret. Cîntă, dansează, face glume... S-ar putea plimba printre mesele consumatorilor, printre dansatoare, ar dansa şi el. A fost un personaj simpatic, pînă a început să ne facă rău. Nu-s mîndru de preşedintele meu. Eu am dublă cetăţenie, româno-franceză, şi pot spune că nu-s mîndru nici de Sarkozy. Au fost preşedinţi de care puteai fi mîndru – de Franţa vorbesc – un Mitterand, un Charles de Gaulle... Pe Băsescu nu l-aş angaja, pentru că eu cred foarte mult în caracter şi în fidelitate. Am nevoie de predicţie şi nu vreau ca, la mijlocul stagiunii, să mă lase baltă.
-          Crin?
-          Domnul Antonescu are o prestaţie artistică foarte bună. Apropo, istoria cu trezitul greu de dimineaţă e o legendă. Vă pot spune din culise, dintr-o sursă de prima mînă, că domnul Antonescu ajunge la Parlament la ora 8 dimineaţa, dar are o problemă: nu-i place să stea în sală.
-          Vine la Parlament la 8, Parlamentu-i închis, aşa că pleacă acasă...
-          Nu, nu (rîde)! Politicienii sînt nişte fiinţe pasive, care acumulează informaţii înainte de a performa. La Crin Antonescu substanţa discursului e o problemă, se aruncă în dezbateri pe probleme mărunte.
-          Ponta?
-          Un tînăr capabil, aşa pare, cu un discurs bun. Dar e nesigur, trage cu ochiul la actorii mai în vîrstă, să se inspire, să ia modelul. L-aş angaja, după ce mai creşte.
-          Dan Voiculescu?
-          (zîmbeşte) Interesant, foarte bun de actor în filmele de spionaj, gen James Bond. (zîmbesc şi eu, apreciez umorul fin...)
-          C.V. Tudor?
-          E cel mai spectaculos dintre toţi! Este exemplul omului de cultură care n-ar trebui să facă politică, pentru că naţionalismul discursului său nu face bine nimănui şi cultura nu-l ajută cu nimic.
-          Avem şi pe-aici politicieni. Mircea Ioan Moloţ? (preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara)
-          E un actor care joacă, mi se pare, cu destul fair-play. (Tot în filmele de spionaj? – vreau să întreb, dar nu mai am cînd, că emisiunea tv în care se poartă dialogul ia sfîrşit).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu