duminică, 28 august 2011

Cum se fac banii în România portocalie

Reformă, morală, corectitudine, facem ce trebuie -  acestea sunt cuvinte care ne sunt servite cu obsesie de dimineaţa până seara de către reprezentanţii PDL. În spatele marii corectitudini pe care ne-o tot afişează pedeliştii se ascund afaceri de milioane, care sunt derulate de către angajaţii oamenilor politici. Sigur că politicienii sunt adesea şi prosperi oameni de afaceri. Un asemenea exemplu este şi cel al deputatului PDL de Hunedoara, Viorel Arion (foto, ultimul din dreapta, lângă Emil Boc), care a derulat prin intermediul firmelor la care este acţionar 265 de contracte cu statul.

CIOARA a pus gheara pe o înregistrare audio, în care Viorel Gâdăr, angajat al deputatului Viorel Arion (PDL), la firma COMSER SRL, îi explică unui interlocutor acum se fac afacerile în România cea curată, scăpată, desigur, de toate relele de guvernarea Băsescu – Boc - Udrea.


Gâdăr a fost angajat de către Arion, iar în timpul campaniei prezidenţiale a fost unul dintre coordonatorii echipelor de tineri care împărţeau „cadouri” alegătorilor, lipeau afişe etc., în municipiul Hunedoara. Surse neoficiale spun că partenerul de afaceri al deputatului a dorit în nenumărate rânduri să îl concedieze, dar de fiecare dată a intervenit Viorel Arion, care l-a păstrat în firmă.

Mai mult, în campania electorală pentru alegerile parţiale ce s-au derulat în luna decembrie 2010, în Colegiul nr. 3 Haţeg, Viorel Gâdăr apărea ca preşedinte al neînfiinţatului Partid al Poporului, filiala Hunedoara şi îi îndemna pe alegători să voteze cu candidatul PDL, Daniel Răducanu. Surse din PDL spun că însuşi Viorel Arion l-ar fi îndemnat pe Gâdăr să strângă semnături ca să poată să înfiinţeze fie o filială a Partidului Poporului, fie una a unui partid despre care Sebastian Lăzăroiu spunea că se va numi „Albă ca zăpada”.

În înregistrare, Viorel Gâdăr, director de vânzări la COMSER SRL, îi vorbeşte interlocutorului său despre felul în care se execută lucrările la Hotel Ceres din staţiunea Geoagiu Băi.

 „Hotel Ceres (n. red.: acesta face parte dintr-un lanţ de 11 hoteluri, unde sunt trimişi pensionarii la tratament cu bilete prin Casa Naţională de Pensii şi Asigurări Sociale) se cheamă, tată, hotelul Căşii (n. red.: în loc de Casei) de Pensii. I-am reziliat contractul lu’ Agripina pesedista (n. red.: Cazan, fostă directoare a hotelului), ura şi la gară! Mergem noi, tată, pe buget… Asta-i pentru reparaţii… Asta-i…(…) Dacă te interesează faza asta, îmi spui da sau nu, că dacă nu, eu am cu cine, am oameni pentru faza asta, dat aia, luat aia, făcut aia…”.

Gâdăr nu se opreşte aici şi povesteşte cum se rezolvă contractele: „Domnule, într-un hotel, anual, da, se fac în fiecare lună, reparaţii, întreţineri, s-a stricat acoperişul, zugrăvit cu maglavais, sau dăm drumul la factură, plăteşte, dăm lozul direct, wirelles… Pe primarul de la Ilia (n. red.: Marius Omotă, secretar general al Organizaţiei Judeţene a PDL Hunedoara. Despre acesta se tot vorbea în mediile politice din judeţ că deţine, prin interpuşi, o firmă care are ca obiect de activitate şi servicii de deratizare) l-am executat, l-am scos, l-am întrebat – Bă, deratizare, ce p… mea, n-ai aia, n-ai aia, aia, aia, zi ce-i cu aia? Că nu ne retragem, că a zis şefu’-. Ei, draci, i-am reziliat contractu’. Vino cu DD CHIM-ul. 70 milioane la trei luni. Nu face nimic”.

Ca să îi arate celui cu care poartă discuţii că nu bate câmpii şi nici nu se laudă, angajatul deputatului ia legătura şi cu reprezentantul Serviciului de Management şi Implementare de la Hotel Ceres, căruia îi cere, printre altele, să îi dea numărul de telefon al directorului de la Electrocentrale Deva, număr care se afla în aparatul ce i-a aparţinut lui Gâdăr şi i-a fost dat lui Antonel Dragomir, zis şi Toni de la Ceres: „Vezi că am vorbit la Ilia, problemă rezolvată.  Reziliem deratizarea, aplicăm schema. (…).Şi vreau şi pe partea de construcţii să vin cu managerul că să vedem ce ne facem că dăm cu pensula în sus şi în jos, ca să iasă bine între noi. (…) Hai să-i spui (n. red.: directorului hotelului) că luni vin cu echipa să rezolv şi construcţia, şi deratizarea. (…). Construcţia înseamnă maglavais pe maglavais, le dăm cu ce trebe, le facem ce trebe. (…) Că ştii cine conduce hotelul? Eu, că de aia sunt senator de Bulzeşti, Lunca Cernii, Mânerău şi ce-o mai fi. (…).

Mirat, interlocutorul îl întreabă pe Gâdăr cine e omul.

„Ăsta este omul care a rezistat şi pe vremea lui Agripina, şi pe vremea lui Dâncşorean (director Hotel Ceres din Geoagiu Băi), pot să-mi fac bugetul, îmi fac banii cu el, i-am dat şpaga, pot să îi dau telefon acuma, eu i-am dat 2.000, acesta i-a dat 2.000, că s-a dus la Bucureşti (…). Mi-a zis: Şefu’, ia tu tot hotelul, fă tot ce vrei, îmi mai dai şi mie. Acela îmi semnează cu ochii închişi, dar eu trebuie să mă aşez pe bugetul lui. De ce? Am la reparaţii nu ştiu câte miliarde, am la deratizare, am de curăţenie aşa, de veselă, de mâncare (…)”, vine răspunsul.

În plus, fără să vrea, Gâdăr explică şi care este legătura cu Janin Antonescu, omul care a depus contestaţie, încercând astfel să blocheze asfaltarea, pe fonduri europene, a principalelor străzi din municipiul Hunedoara: „Facem întreţinerea hotelului. Îţi dai seama, dai cu maglavais sau nu dai sau bagi numai factura şi se iau părţile şi aşa. Când se lucră... (…). Deci, aicea când am mers cu Janin atunci, l-am luat pe Janin Antonescu să-i facă un deviz, ne-am plimbat prin camere să vadă şi aşa, a ieşit 2,5 miliarde. Ştii cum e Janin  - 500 de milioane (…). M-am prins de şmecherie şi i-am dat pauză”.

O altă „afacere” este detaliată de angajatul deputatului PDL: „După aia avem o încă o ecuaţie după hotelul ăsta. Grigoraş (n. red.: este vorba despre Cristian Grigoraş, fost director al Direcţiei pentru Tineret Hunedoara, oficial înlocuit din funcţie la comasarea direcţiilor pentru tineret şi sport într-o singură instituţie) a vrut să-l mute şi l-am executat. Hotelul tineretului (n. red.: este vorba despre Hotel Flora din staţiunea Geoagiu Băi, care a trecut în patrimoniul Autorităţii Naţionale pentru Sport şi Tineret şi pentru care s-au alocat în jur de un milion de euro, bani destinaţi reabilitării clădirii) care e la cheie, făcut interioare, treburi, socoteli, nu putem sta, că nu se ştie ce se întâmplă. Eu, direct ţac, ţac, gata, luat”.  

Interesat  de ceva afaceri cu Electrocentrale Deva, unde şeful său, Viorel Arion, are deja un contract, Gâdăr îl sună pe Mircea Borca, căruia îi cere să-i acorde o întâlnire. Cei doi dezbat cam câţi bani se „învârt” la Electrocentrale Deva, dar îşi doresc să nu discute afaceri cu Mircea Borca, directorul firmei, în interiorul societăţii comerciale de teama microfoanelor: „Mai bine să îl luăm de acolo, îl luăm cu noi în p… calului, îl ducem undeva, dacă sunt microfoane (…). Apoi ne vedem în p… calului la Realitatea… Senatorul de Bulzeşti face afaceri cu… Îl luăm deoparte, să nu avem surprize. (…). Mintia plăteşte la fondul pentru handicapaţi 180 de milioane pe lună. Ai înţeles?! La Boc (…)”.

Dacă doriţi să vă delectaţi şi cu fişierul audio, puteţi să o faceţi AICI şi AICI.


                                                                                                                                                           Monalise Hihn






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu